Bijlezen onder de kerstboom

Bij alle drukte met onze eigen slot-, inwijdings-, openings- en kerstvieringen van de afgelopen tijd zouden wij bijna vergeten dat er ook bij de buren allerlei interessants heeft plaatsgevonden. Hieronder een selectie uit het nieuws, misschien lectuur voor een van de dagen tussen Kerst en jaarwisseling.

Rotterdam.relNieuwsbrieven van het bisdom Rotterdam

Sinds het weblogbericht van 2 oktober 2016 zijn er vanuit het bisdom Rotterdam weer enkele nieuwsbrieven verschenen:

Bisdom-Rotterdam_knop-nieuwsbrief_dienenAfleveringen 2016, nr. 7 (oktober) en nr. 8 (december) van de Nieuwsbrief Dienen, waarin onder meer: Toekenningen door de DCI (= Diocesane Caritas Instelling Rotterdam). – Start vernieuwde cursus ‘Handwerk van de PCI’ (= Parochiële Charitas Instelling). – Diaconale zondagen. – Bordspel de Zeven Werken. – – Publicatie: Armoede in Nederland 2016 (pdf). – Collecteschema voor 2017 vastgesteld door de Nederlandse bisschoppenconferentie (pdf). – Publicatie: Herbergzaam Nederland. Over de inzet van katholieken ten behoeve van vluchtelingen en vreemden (pdf).
Tevens: Op 7 december was er een bijeenkomst over de samenwerking tussen DCI en lokale PCI’s in het bisdom Rotterdam. Lees meer

bisdom-Rotterdam_knop-nieuwsbrief_lerenAflevering 2016, nr. 5 (december) van de Nieuwsbrief Leren, waarin onder meer: Welkom nieuwe misdienaars en acolieten. – Week van Gebed voor de eenheid 2017 (15-22 januari) staat in het teken van verzoening en terugblikken op 500 jaar Reformatie. – Wereldjongerendagen 2016: verslagboek en magazine.

Aflevering 2016, nr. 2 (november) van de Nieuwsbrief Pastoraat, waarin onder meer: Basismodule Pastoraat. – Dag voor misdienaars en acolieten. – (Pre) Marriage course in 2017 (tevens: webbericht bisdom).

logo-HHPPNieuwe aflevering van Rondom de kerk

Onlangs verscheen aflevering 12-3 (december 2016 & januari 2017) van Rondom de kerk, het nieuwsblad van de HH Petrus en Paulusparochie.

Nieuwjaarsreceptie 2017

Op zaterdag 14 januari zijn alle vrijwilligers van de grote parochie welkom (met of zonder uitnodiging) op de nieuwjaarsbijeenkomst in de prachtig verbouwde Goede Herder kerk aan de Hoge Rijndijk in Zoeterwoude. Het gezellig samenzijn duurt van 14:00 uur tot 16:30 uur.