Lezingen, gebedsintenties en mededelingen (week 44)

bijbel-deur_147174854848De boodschap teruglezen

Schriftlezingen van zondag 30 oktober, de eenendertigste zondag door het jaar (C): Wijsh.11,23-12,2. – 2 Tess.1,11-2,2. – Luc. 19,1-10.

Beluister kapelaan Roderick van Attekum over de evangelielezing (via katholiekleven.nl)

kaarsGebedsintenties 30 oktober

Voor Lies en Adriaan Vreeburg. – Gerard Gründemann. – Sacha Lim. – Paul Snijders. – Josephine van Galen. – Overleden familie Van Rijn.

Voor de overledenen die onlangs uitgeleide zijn gedaan in onze parochiegemeenschap: Corrie Overbeek-van der Vlugt (2 augustus). – Koos van Polanen (7 augustus). – Frank Huibers (8 augustus). – Gé de Gunst (19 augustus). – Riet van Zijp-Juffermans (20 augustus). – Elly van Stekelenburg-Saris (27 september). – Dré Nierop.

Voor al wat parochianen hebben toevertrouwd aan het papier van het intentieboek of met zich meedragen in de stilte van hun hart.

Logo_DGHMededelingen 30 oktober

• Dinsdag 1 november wordt in de Menswording de uitvaartdienst van de heer Dré Nierop gehouden. Aanvang 12:30 uur.
    ’s Avonds is er in de Menswording een bijeenkomst in de catechesereeks Bron van Leven, met als thema: ‘de Eucharistie’. Aanvang 20:00 uur tot 21.30 uur
  • Woensdag 2 november zijn er ’s ochtends geen woord- en gebedsdiensten, noch in de pastorie van de Meerburg noch in de Menswording, dit in verband met Allerzielen. ’s Avonds zijn er twee vieringen, die beide om 19:00 uur beginnen.
  • In de Menswording is er een Allerzielenviering waarin Piet Schoorl en Aafke Verheijen voorgaan. Met medewerking van het dames- en herenkoor. Vanwege het feit dat deze viering voor het laatst in de Menswording zal plaatsvinden, wordt er ook aandacht besteed aan al die overledenen die in de afgelopen 40 jaar in de Menswording uitgeleide zijn gedaan. Dat kan voor betrokkenen, ook uit de wijdere omgeving, aanleiding zijn om juist bij deze laatste viering van Allerzielen in de Menswording aanwezig te zijn en terug te denken aan de uitvaart van een dierbare die ze hier hebben beleefd. Het thema is: “Een lege plek”. Een thema dat op deze plaats een dubbele betekenis krijgt.
  • Op de lokatie Meerburg (in een tent naast de kerk) worden de gestorvenen herdacht in een dienst met als thema ‘Allerzielen in het licht’; voorganger is pastoor Broeders. Na de dienst gaan we met de lichtjes naar het kerkhof om de graven te laten zegenen. Er wordt een gedicht voorgelezen en u kunt ook een wens ophangen in de wensboom. Het jongerenkoor zal de dienst met enige liederen begeleiden. Na afloop is er koffie, thee of chocolademelk in de tent.
  • Donderdag 3 november is er avondgebed in de Menswording. Aanvang: 19:15 uur.
  • Zaterdag 5 november gaat de werkgroep van de Thuiscommunie weer op pad.
  • Zondag 6 november is er om 9:30 uur een eucharistieviering, waarin pastoor Kurvers voorgaat. Met medewerking van het dames- en herenkoor. Tevens kindernevendienst.

Voor meer informatie over de vieringen tot eind november zie de Agenda van deze weblog.

mariabeel_klaarVeelkleurig Mariabeeld (vervolg)

Net voordat de Mariamaand oktober verstrijkt, zijn de vrijwilligers erin geslaagd om Maria te voorzien van een blauwe mantel en bovendien haar Kind van kleurige kleren. Zo kunnen beiden goed gekleed de wintermaanden in.  Veel dank aan onze vrijwillige schilders, die met grote inzet en veel vaardigheid de Goede Herderkerk verder verfraaien!

Beheercommissie De Goede Herder

Rotterdam.rel

Website van SRKK in een nieuw jasje

Deze week is de nieuwe website van het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) online gezet. De website is grotendeels ingericht volgens de structuur van de voorgaande site, maar kreeg een nieuw cms (content management systeem) en een nieuwe vormgeving. Op deze site www.rkkerk.nl worden de laatste berichten namens de Nederlandse Bisschoppenconferentie gepubliceerd, maar ook andere berichten die belangrijk zijn voor de Katholieke Kerk in Nederland. Lees meer