Kunstroute in Meerburgkerk: een lot uit de loterij

kunstroute_1

Een indrukwekkend samenspel van diverse soorten slagwerk, uitgevoerd door leerlingen van de Stichting Muziekonderwijs Leiderdorp e.o., luidde de vijfde Kunstroute van Zoeterwoude in. Deze werd op zaterdagochtend 17 september in de Meerburgkerk geopend door burgemeester Liesbeth Bloemen en wethouder Ton de Gans in aanwezigheid van ruim honderd belangstellenden.

Het kerkgebouw met zijn nieuwe kleurstelling en gerestaureerde schilderingen vormde een prachtig decor voor de werken van zestien kunstenaars uit Zoeterwoude en Leiderdorp. En net als de zaterdag ervoor tijdens de Open Monumentendag spraken talloze bezoekers hun verbazing en bewondering uit voor het feit dat de eens zo kleurloze ruimte langzaam maar zeker verandert in een prachtig onderkomen. Ook sommigen die aanvankelijk zeer sceptisch waren over de herinrichtingsplannen lieten weten dat ze onder de indruk zijn van wat nu tot stand komt als onze nieuwe Goede Herderkerk.

kunstroute_2Een grote groep vrijwilligers stond twee dagen lang klaar om bezoekers te ontvangen. Deze kregen zo nodig uitleg over de renovatie en herinrichting, bewonderden de aanwezige kunstwerken en kochten grif de aangeboden drankjes en hapjes. En natuurlijk werd er weer volop Goede Herderwijn gekocht.

Ook de loterij georganiseerd door de Stichting Kunst en Cultuur – in samenwerking met het lokale bedrijfsleven dat mooie prijzen beschikbaar had gesteld – werd een succes. Er werd meer dan 1000 euro opgehaald ten bate van het restauratiefonds. Als u een lot heeft gekocht kunt u in dit document nagaan of u in de prijzen gevallen bent.

Dank aan alle vrijwilligers, ondernemers en bezoekers voor de gulle bijdragen !

Beheercommissie De Goede Herder