Lezingen, gebedsintenties, mededelingen (week 6)

bijbel-deur_147174854848De boodschap teruglezen

Schriftlezingen van zondag 5 februari 2017, de vijfde zondag door het jaar (A): Jes. 58,7-10. – 1 Kor. 2,1-5. – Mat. 5,13-16

kaarsGebedsintenties 5 februari

Voor de overledenen: Marja Kooijman. – Jan Mooren. – Ria van der Kroft-van Vliet. – Corrie Bousie. – Piet en Riet van Zijp. – Josephine van Galen. – Overleden familie Van Rijn.

Voor de overledenen die onlangs uitgeleide zijn gedaan in onze parochiegemeenschap: Ada van der Meel-Slats. – Siem Heemskerk. – Loek Straman. – Marianne Binnendijk-Hockx. – Ina van der Velde. – Hennie van Beek-Van der Krogt. – Jan de Vette. – Ester van Delft. – Paula Sevat-Dries, die vrijdag jongstleden vanuit onze kerk is uitgedragen.

Voor alle parochianen die ziek zijn, thuis, in de ziekenhuizen  en verpleeghuizen;

Voor al wat parochianen hebben toevertrouwd aan het papier van het intentieboek of met zich meedragen in de stilte van hun hart.

Logo_DGHMededelingen 5 februari

Dinsdagavond 7 februari is er een catechesebijeenkomst ‘Over het Onze Vader, in de vergaderzaal (sacristie). Aanvang: 20:00 uur. – Tevens vindt ter voorbereiding op de Eerste Heilige Communie de eerste ouderavond plaats in de Christus Dienaarkerk in Zoeterwoude-dorp. Aanvang: 20:00 uur.

Woensdag 8 februari is er om 10:00 uur een woord- en gebedsviering in de Mariakapel. Voor parochianen uit Leiderdorp staat er om 9:30 uur een taxibusje klaar bij het gebouw van de Menswording. Na afloop van de viering en het samenzijn met koffie (rond 11:30 uur) is er ook weer vervoer per taxibusje terug naar Leiderdorp.

Zondag 12 februari is er om 09:30 uur een eucharistieviering, waarin mgr. Hans van den Hende voorgaat. Met medewerking van het kinderkoor.

Tijdens deze koude winterse dagen vragen wij u om de mensen, die van de voedselbank afhankelijk zijn, iets extra’s te geven, zodat er voor hen ook een beetje ‘warmte’ mag zijn.

Is het lek boven?

De afgelopen weken zorgden koude luchtstromen in de kerk voor een onaangenaam klimaat, zelfs zozeer dat vele parochianen de diensten met de jas aan volgden. En dat zou in onze heringerichte kerk met vloerverwarming helemaal niet nodig hoeven te zijn.

Inmiddels is gebleken dat de tocht in belangrijke mate wordt veroorzaakt door de ventilatiegoten onder de glas-in-loodramen, die anders dan voorheen niet met grind waren afgevuld. Dit euvel is dankzij krachtdadige actie van twee parochianen afgelopen dinsdagavond voor een groot deel verholpen, waarvoor dank! Daarmee is het in de kerkzaal en het atrium al een stuk behaaglijker geworden.

Beheercommissie De Goede Herder

20170131_202001_hdr            20170131_202046_hdr            20170131_202120_hdr