Lichtfeest

20161223_171725_hdr_bewerktVanmiddag is de aanlichting van de buitenzijde van de Goede Herderkerk feestelijk in gebruik genomen. De voorbereidende werkzaamheden zijn uitgevoerd door technisch installatiebedrijf De Boer uit Hazerswoude. De gemeente Zoeterwoude verleende niet alleen belangrijke financiële ondersteuning bij de installatie maar is ook bereid om voor een periode van tien jaar de energiekosten voor haar rekening te nemen.

Burgemeester Liesbeth Bloemen was aanwezig om, na de toespraken, op straat de illuminatie met een i-pad in werking te stellen. Vervolgens dronk zij in het atrium samen met de andere genodigden een glaasje op de goede afloop.

Voorzien van deze aanlichting zal de neo-romaanse kruisbasiliek aan de Rijndijk met zijn hoge koepel en torenspitsen niet alleen overdag maar ook na zonsondergang een baken in het landschap zijn – van veraf zichtbaar.

Mensen verlangen naar licht en warmte, zeker in de laatste donkere dagen voor Kerst. Kerstmis is het lichtfeest bij uitstek, de geboorte van het Licht der Wereld in het midden van de winter  Zo bezien kan onze prachtig geïllumineerde kerk ook dienen als een herinnering en een aansporing: om in navolging van Jezus licht in de wereld te zijn.

Schaapskooiblogger