Translatie Mariabeeld Menswording

De inrichting van de Goede Herderkerk nadert langzaam haar voltooiing. Onlangs vonden enkele aanpassingen aan het celebratiealtaar en sacramentsaltaar plaats en kreeg de godslamp haar definitieve plek rechts in de kooromgang.

Verleden week was er voor kerkgangers de aangename verrassing om het Mariabeeld uit de voormalige Menswordingkerk opgesteld te zien in de corridor van de Goede Herderkerk. Met de overbrenging van dit beeld – dat in de kleine kapel van het kerkgebouw aan het Heelblaadjespad een geliefde devotieplek vormde – ging een diep gekoesterde wens van veel Leiderdorpse parochianen in vervulling.

De altaartafel waarop het Mariabeeld is geplaatst, moet nog worden afgewerkt. Er komt een bevestiging voor het beeld in het tafelblad en nieuwe wieltjes aan de tafelpoten, want bij gebruik van de gehele kerkruimte moet de tafel-met-beeld makkelijk en veilig verplaatst kunnen worden. Niettemin zijn we blij dat het beeld ongeschonden en droogvoets de Rijn is overgekomen, en nu een mooie plek in onze kerk heeft gekregen!

Beheercommissie De Goede Herder