bijbel-deur_147174854848De boodschap teruglezen

Schriftlezingen van zondag 13 augustus, de negentiende zondag door het jaar (A): 1 Kon. 19,9a.11-13a. – Rom. 9,1-5. – Mat. 14,22-33

kaarsGebedsintenties 13 augustus

Voor alle parochianen die ziek zijn: thuis, in de ziekenhuizen  en verpleeghuizen.

Voor de overledenen: Opa Piet en Oma Hetty van der Helm-Dils. – Patricia Bruines. – Truus de Boer-van Wieringen. – Jan de Vette. – Siem Heemskerk. – Nel Bruines-Overmeer. – Theo Hin. – Bruno van Dijk. – Caroline Berghuis. – Bert Rijsbergen. – Ada van der Meel – Slats. – Ina van der Velde. – Ter nagedachtenis aan drie overleden broers. – Josephine van Galen. – Overleden familie Van Rijn.

Voor de overleden parochianen die onlangs uitgeleide zijn gedaan: Helmi Vis-van Bilderbeek. – Jan Remmerswaal. – Gijs Duivenvoorden.

Voor al wat parochianen hebben toevertrouwd aan het papier van het intentieboek of bewaren in hun hart.

Logo_DGHMededelingen 13 augustus

Woensdag 16 augustus is er om 10:00 uur een woord- en gebedsviering in de Mariakapel.

Zondag 20 augustus is er om 9:30 uur een eucharistieviering, waarin pastor Wessel voorgaat. Met medewerking van het dames- en herenkoor.

MIVA-collecte

Zondag 27 augustus is er een deurcollecte voor de Missie Verkeersmiddelen Actie (MIVA). Deze keer wordt er geld ingezameld voor het project ‘Brommers in Burkina Fasso’. De brommers zijn hard nodig om de afstanden op vooral niet zo goed begaanbare wegen af te leggen. Lees meer

logo-HHPPTienerbijeenkomsten in Petrus-en-Paulusparochie 2017-2018

Terwijl de zomervakantie nog in volle gang is, wordt er ook alweer nagedacht over de invullling van de komende RK Tienerbijeenkomsten.  En het idee voor de eerste bijeenkomst in het nieuwe seizoen is inmiddels bekend: de jongens gaan kamperen in de binnentuin van de H. Lodewijk-kerk (Steenschuur) en de meiden worden uitgenodigd om de nacht door te brengen in een meidenstudentenhuis in Leiden. Dit alles gaat plaatsvinden in het weekend van 16-17 september en uiteraard onder leiding van de vertrouwde gezichten van vorig jaar, mét (gezien het speciale karakter) wat extra ‘handen’/hulp, o.a. van kapelaan Boris Plavcic.

Op zondag 17 september  zullen we samen de H. Mis bijwonen in de H. Lodewijk-kerk (aanvang 10:00 uur). En dit is direct dan ook de belangrijkste verandering ten opzicht van de bijeenkomsten van vorige jaren: dit jaar zullen de tieners in plaats van op vrijdagavond op iedere derde zondag van de maand samenkomen, steeds in een andere parochiekerk. Na het bijwonen van de viering zal er dan nog een activiteit plaatsvinden (dit laatste geldt niet voor de eerste bijeenkomst, omdat dan de activiteit al op zaterdagavond en -nacht heeft plaatsgevonden).

Voor de viering is natuurlijk het hele gezin welkom! Ook tieners die nog nooit deelgenomen hebben aan de tieneractiviteiten zijn van harte welkom

Meer informatie over deze eerste tieneractiviteit? Stuur een email! Voor de jongens: naar Paul van der Lee (email: [email protected]); voor de meisjes: naar Pauline Buirma (email: [email protected])