Lezingen, gebedsintenties, mededelingen (week 43)

bijbel-deur_147174854848De boodschap teruglezen

Schriftlezingen van zondag 23 oktober, de dertigste zondag door het jaar (C): Sirach 35,12-14,16-18. – 2 Tim. 4,6-8.16-18. – Luc. 18,9-14.

Beluister Norbert Schnell, rector van de priester- en diakenopleiding Bovendonk, over de evangelielezing (via katholiekleven.nl).

kaarsGebedsintenties 23 oktober

Voor Corrie Bousie. – Jan van der Meer. – Nel en Jan Zandbergen. – Josephine van Galen. – Overleden familie Van Rijn.

Voor de overledenen die onlangs uitgeleide zijn gedaan in onze parochiegemeenschap: Riet van Diemen-Tijssen (24 juli). – Corrie Overbeek-van der Vlugt (2 augustus). – Koos van Polanen (7 augustus). – Frank Huibers (8 augustus). – Gé de Gunst (19 augustus). – Riet van Zijp-Juffermans (20 augustus). – Elly van Stekelenburg-Saris (27 september).

Voor al wat parochianen hebben toevertrouwd aan het papier van het intentieboek of met zich meedragen in de stilte van hun hart.

Logo_DGHMededelingen 23 oktober

• Woensdag 26 oktober is er om 9:30 uur een woord- en gebedsdienst in de pastorie van de Meerburg en om 10:00 uur een eucharistieviering in de Menswording. Om 14:30 uur is er rozenkransgebed in de pastorie van de Meerburg.
  • Donderdag 27 oktober is er rozenkrans- en avondgebed in de Menswording. Aanvang: 19:15 uur.
    Daarna vergadert de werkgroep afscheid van de Menswording / inzegening Meerburg kerk, eveneens in de Menswording. Aanvang: 20:00 uur.
  • Vrijdagavond komt JOGES, de jongerengespreksgroep, weer bij elkaar in de Menswording. Aanvang: 20:00 uur.
  • Zondag 30 oktober is er om 9:30 uur een eucharistieviering, waarin pastoor Broeders voorgaat.
  • Op Allerzielen, woensdag 2 november, is er om 19:00 uur een herdenkingsviering in de Menswording, waarin Piet Schoorl en Aafke Verheijen voorgaan. Met medewerking van het dames- en herenkoor. Vanwege het feit dat deze viering voor het laatst in de Menswording zal plaatsvinden, wordt er ook aandacht besteed aan al die overledenen, die in de afgelopen 40 jaar in de Menswording uitgeleide zijn gedaan. Dat kan voor betrokkenen, ook uit de wijdere omgeving, aanleiding zijn om juist bij deze laatste viering van Allerzielen in de Menswording aanwezig te zijn en terug te denken aan de uitvaart van een dierbare die ze hier hebben beleefd.
    In de Meerburg worden de gestorvenen herdacht met een dienst in een tent naast de kerk; voorganger is pastoor Broeders. Aanvang: 19:00 uur. Na de dienst gaan we met de lichtjes naar het kerkhof om de graven te laten zegenen. Er wordt een gedicht voorgelezen en u kunt ook een wens ophangen in de wensboom. Het jongerenkoor zal de dienst met enige liederen begeleiden. Na afloop is er koffie, thee of chocolademelk in de tent.
  • U wordt geattendeerd op het volgende. In verband met de sluiting van de Menswording zijn er in de maand december speciale vieringen:
    – Op zondag 4 december is de laatste viering met het dameskoor van de Menswording.
    – Op woensdag 7 december is de laatste viering voor de woensdagochtendgroep van de Menswording.
    – Op zondag 11 december is de laatste eucharistieviering met het dames- en herenkoor.
    – Op zaterdagavond 17 december vindt de inzegening plaats door bisschop Van den Hende van de heringerichte Goede Herderkerk in Zoeterwoude-Rijndijk.
    – Op zondag 18 december de feestelijke openingsviering met alle koren van de parochiekern Goede Herder.

Voor meer informatie over de vieringen tot eind november zie de Agenda van deze weblog.

logo-HHPPNieuwe aflevering van Rondom de kerk

Deze week verscheen aflevering 12-2 (oktober/november 2016) van Rondom de kerk, het nieuwsblad van de HH Petrus en Paulusparochie.